Opålitliga

Veckorna rullar på i en rasande fart. Det är slitsamt att både jobba, plugga och hinna med familjen. Men eftersom alla tre aktiviteterna är roliga så går det an än så länge. Jag kommer dock inte orka med att jobba så här mycket nästa termin. 
 
Imorse skulle vi få en välförtjänt sovmorgon eftersom tjejerna är ledig idag. Jag hade ett seminarium imorse men såg ändå fram emot att få sova några extra timmar. Jag låg och räknade timmarna i sängen igår kväll. Nästan elva timmar skulle jag kunna sova. Välbehövda timmar kan jag säga. Vad tror ni händer....? Barnen som jag vanligtvis får bogsera ur sängarna vid 6.30, vaknar som glada små lärkor vid 5 på morgonen. Alltså.... Jag lovar att imorgon när vi har en tid att passa så kommer de att vara supermegaasatrötta och okontaktbara vid 6.30. Men men de var för omväxling skull glada på morgonen. Någor som jag hade tid och möjlighet att uppskatta. Jag fick ändå nio timmars sömn så jag ska inte gnälla. 
 
Det är otroligt spännande att ha börjat läsa vid ett nytt lärosäte. Falun håller så otroligt mycket högre nivå på sin utbildningen. Jag lär mig otroligt mycket. De är fantastiskt duktiga på att styra sina distanselver så att de har koll på att vi göra alla moment som vi ska. Jag föredrar högskolan i Dalarna framför högskolan i Gävle vilken dag som helst. Men det kräver mycket mer ansträngning från min sida. 
 
 

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0