City of lost souls

Titel: City of lost souls
Författare: Cassandra Clare
Serie: The mortal instruments #5
Språk: Engelska
Sidor:542
 
Handling: Boken är del fem i serien och fortsätter med Clarys och de andra skuggjägarnas kamp mot ondskan. Jace och Sebastian har på något sätt blivit länkade till varandra. Ingen vet om Jace har bytt sida eller varför han hänger ihop med Sebastian. Alla underbara karaktärer från tidigare är med och handlingen är spännande från början till slut.
 
Omdöme: Den här serien ligger i tiden eftersom det precis kommit en tv-serie baserat på böckerna. Den heter Shadowhunters och har potentialen att bli grym. Den här boken, liksom hela bokserien, har allt. Spänning, drama, vändningar, kärlek, alla möjliga fantasikaraktärer. Jag tycker att trollkarlen Magnus Bane får komma fram mer i den här boken och jag gillar honom mer och mer. Clarys och Jace förhållande börjar i mina ögon bli lite tröttsamt men det kan ju vara för att boken riktar sig mot tonåringar och jag inte riktigt får räkna mig till den kategorin längre. Språket i boken är riktigt bra och jag föredrar att läsa Cassandra Clares böcker på engelska då de kommer till sin rätt på ett helt annat sätt då. Jag kan inte vänta tills jag får läsa del 6!
 
Betyg: 5/5

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0