Torsdag 4/2

Torsdag är lika med ledig dag från jobbet och studietid för mig. Problemet är att jag alltid har så sjukt många ärenden som behöver göras då så slutar det med att jag får plugga på helgen istället. Vi är inne i en riktig tuff period eftersom Tuva inte mår så bra. Det påverkar hela familjen och alla tippar på tå för att inte skapa onödiga konflikter. Fredriks och mitt tålamod ligger nära gränsen till vad vi orkar, hela tiden. Vi har hitills haft tur så att när den ena av oss tappar tålamodet så har den andra mer energi och kan lirka och trösta. Vilken tur att man är två. Den här perioden har varit långvarig så vi är alla trötta och energinivån är låg. Stackars Tuvisen måste vara helt slut av att må så dåligt hela tiden. Därav krävs det att jag gör mina ärenden på torsdagar när hon är på skolan, jag skulle aldrig riskera att ta med henne till någon affär eller på något annat ärende i det här tillståndet.
 
Jag är överlycklig för mitt nya jobb. Det är härligt att ha en plats där man får tanka energi. Jag skulle ha blivit galen för länge sedan om jag bara var hemma med studierna under en period som den här. Tack vare nya jobbet har även studiemotivationen börjat komma tillbaka, härligt!
 
Jag har lyckats få två biljetter till melodifestivalens genrep här i Gävle. Jag tänkte att det skulle vara toppen för Tuva om hon fick se låtarna dagen före så att hon var beredd när de kommer på tv sedan på lördagen. Jag insåg när biljetterna dök upp att det kanske inte var så smart tänkt iaf. Genrepet är på en fredag kl 19.00, orkar hon det? Jag vill inte göra hennes oro värre. Jag måste nog fundera lite över det.
 

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0