Lögnaren av Nora Roberts

Efter att ha läst flertalet fantasyböcker bestämde jag mig för att ägna påsklovet till att läsa lite feel-good litteratur. Då finns inget bättre än Nora Roberts.

Titel: Lögnaren
Författare: Nora Roberts
Språk:  svenska
Sidor: 467
Handling:  När Shelbys man dör visade det sig att han hade massor av hemligheter. Han var inte den personen som han hade låtit henne tro att han var.  Hon blir inte bara lämnad ensam med dottern Callie, 3år, utan även miljon skulder som det visade sig att hennes man hade. Shelbys familj bor i en småstadsidyll dit hon och Callie kan flytta. Där skaffar hon ett liv åt dem och finner kärleken men problemen följer henne dit.
Omdöme:  Nora Roberts lyckas som alltid att skildra kärleken på det mest fantastiska sätt. Jag älskar hennes sätt att beskriva hur människor finner varandra vid första ögonkastet utan att egentligen förstå det själv. Den här boken är lite mer våldsam än de flesta andra jag har läst men det är inget som drar ner omdömet. Karaktärerna är underbara och beskrivningarna av staden gör att jag ser den framför mig när jag läser. Jag skulle gärna gå till miss Vi's salong på en heldags behandling och avsluta kvällen på Bootleggers bar och grill. Däremot föredrar jag Nora Roberts triologier där der fortsätter med andra från stan i uppföljaren, det finns potential för det även i den här men med tanke på hur lång den är tvivlar jag på en uppföljare. 

Betyg: 4/5

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0