Kalas, kalas, kalas och Bingolotto

Igår fyllde min lillis 6år. Helt galet. Hon har längtat och väntat, längtat och väntat. Tuva har varit nervös för att kalaset skulle bli jobbigt för henne. Natten till lördagen sov både tjejerna dåligt och på lördagsmorgonen vaknade Tuva i ottan, något hon aldrig gör. Hon tände alla lampor och gick runt och pratade högt och ljudligt. Det var bara att kliva upp och göra redo för frukost på sängen till Nellie. Tack vare att det var så tidigt vaknade hon inte av sin något uppspelta ryande storasyster.
 
Vi väckte henne med sång, plättar med nutella och paket. Lyckan var total. Hon sa någon timme efter att hon vaknat att hon kände sig så annorlunda. "Jag har blivit så lång och fått så långt hår. Jag fattar inte att jag bara var fem år igår" Några timmar senare, närmare bestämt vid 11, var hon inte lika nöjd. "Det känns inte som jag fyller år eftersom de aldrig kommer" Gästerna skulle komma kl 16.00. Tufft läge. Vi bakade och fixade inför kalaset. Tjejerna hann råka i bråk flera gånger och Nellie grät över att man inte borde behöva gråta på sin födelsedag.
 
När gästerna äntligen kom var lyckan total. Sex smörgåstårtor, glasstårta och en massa gotta förtärdes och vi hade gäster ända tills melodifestivalen var avgjord. För två tjejer som gått upp kl 6 blev det en lång dag.
 
Idag har vi genomlevt ett barnkalas på leklandet som gick smärtfritt utan benbrott och bara två gråtande barn. Nellie är nöjd över kalashelgen. Tuva är trött men har klarat helgen utan problem. Tyvärr hade jag fullt upp som värdinna hela helgen så det blev inga kort tagna under hela kalaset.
 
Vi har startat en ny tradition i familjen. Vi spelar Bingolotto tillsammans som nedvarvning på helgen. Tjejerna älskar det. Det är perfekt med paus för nyheterna så vi hinner borsta tänderna. Nu är det bara bingospel 3 kvar innan vi avslutar denna kalashelg.
Solen tittade äntligen fram på Nellies födelsedag
 

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0