Hemma

2014-07-26 21:03:16 Kategori: familj
(0) Kommentarer
Nu är vi hemma igen. Jag hade ångest de sista två dagarna för att jag inte ville åka hem. Vi har bestämt att vi ska åka upp igen om en dryg vecka. Skönt. Så får vi lite mer fjällsluft innan allvaret sätter igång. Sista dagen gick vi en prommenad till ett fall och kikade. Supermysigt och jättevackert! Fisketvävlingen slutade 6 fiskar till mig, 6 till Fredrik och 2 till Boje. Även om jag själv tycker att jag vann eftersom två av fredriks fiskar var ca 5 cm långa och knappt orkade dra ner hans flöte. Jag fick klart störts fiskar och alla på kast. Fredrik fick alla fiskar på mete. Dessutom fick jag de enda två gäddorna. Så det så!

Långå

2014-07-26 20:46:13 Kategori: familj
(0) Kommentarer
Då är vi tillbaka i paradiset. Långå är den vackraste platsen jag vet. När vi kom upp till fjällstrakterna med bilen idag satt jag och njöt och kände hur lugnet spred sig i kroppen. Vi gick direkt ner till vattnet och svalkade av oss efter den varma resan. Efter det gick vi ner och tittade till båten och passade på att kasta några kast med kastspöt. På mitt fjärde kast fiskade jag upp en 4,1 kilos gädda. Ruggigt viktigt! Det är på blod och allvar det här med vem som leder fisketävlingen! Det är bara så himla synd att mitt objektiv har blivit förstört av sand när vi varit utomlands så att jag nu måste ställa in skärpan manuellt. Tyvärr lyckas jag inte alltid med det. Så fort jag får råd blir det ett nytt objektiv. Men eftersom det inte är någon fototävling här på bloggen får ni hålla till godo med dessa bilder.

Osams

2014-07-15 22:59:07 Kategori: allmänt
(0) Kommentarer
Idag är Nemo och jag riktigt osams eftersom han rusade fram och bet av laddarsladden till min Mac. Det hela utspelade sig på en röd sekund, men ilskan i mig sitter kvar fortfarande efter en timme. Vilken sladd som helst utom just den här hade gått bra för min del. Det sprakade bra mycket i sladden så jag nästan hoppas han fick sig en rejäl kyss så han inte gör om det! 749kr kostar en ny....tack Nemo från botten av mitt hjärta

Triologier

2014-07-12 22:50:58 Kategori: allmänt
(0) Kommentarer

Jag älskar trilogier! Det är alltid synd och skam när en bra bok tar slut och då är det lugnande att veta att det finns uppföljare till boken. Nåt som är mindre bra, är att läsa de första två delarna innan författaren/författarna skrivit klart eller släppt del tre. Nu har jag börjat på del tre om Viktoria Bergman men tyvärr minns jag knappt vad som hände i de tidigare två delarna. Lite kommer ju tillbaka medan man läser men i en sån här bok måste man vara skärpt och fundera på lösningar. Då duger det inte med minnesluckor. Jag har gjort samma sak i en annan triologi där jag läst Cirkeln och Eld. Nu har del tre, Nyckeln, dykt upp. Undra om det blir lika förvirrande som att läsa del tre i den här serien...

Go hjärtat

2014-07-07 20:15:35 Kategori: Foton
(0) Kommentarer
Idag svängde jag in hos lilla Elise en sväng som blev 2 veckor gammal idag. Jag passade på att ta med mih kameran för första gången. Men jag verkar ha tappat stinget och mina bilder blir inte alls vad jag tänkt mig längre. Men med ett motiv som är så här sött så gör det inte så mycket att skärpan är lite off och inställningarna lite skeva.

Morgonträning

2014-07-07 10:23:16 Kategori: allmänt
(1) Kommentarer
Japp, det är sant. Den här godishetsande knubbisen har tagit sig i kragen och dragit ut på ett morgonpass. Jag har aldrig varit varken duktig eller snabb i jogginspåret. Men förr tog jag mig åtminstone tiden att ta mig dit, det va länge sedan. Nu +10kg senare kan jag lova att det inte var lättare. Jag gjorde mitt första pass i helgen på ett löpband på hotellet. Hade jag mött en sköldpadda hade den garanterat visat mig baken och försvunnit bort i horisonten. Som tur var träffade jag ingen. Idag i Hemlingby däremot träffade inte mindre än 5 huggormar och 2 kopparormar. Den sista huggormen låg mitt i spåret. Jag valde att försöka ta mig runt bakdelen. Alternativet att hoppa över den eller springa runt huvudet kändes om möjligt ännu värre. Hade jag inte haft bara ca 0,6 km kvar av 6km hade jag definitivt vänt. Men jag tog sats och sprang runt bakdelen. Den jäveln högg som en kobra, som tur var missade den mina otroligt tjocka, saftiga lår. Phu! Det verkar vara med döden som insats som man tar sig igenom lite sköldpaddsjogging 😵

Stockholm

2014-07-06 11:43:06 Kategori: allmänt
(0) Kommentarer
Nu har Fredrik och jag avnjutit en barnfri helg i storstaden. På lördags förmiddagen hjälpte jag Cissi med henne bröllopsfrisyr vilket egentligen var syftet med resan. Men resterande tid har Fredrik och jag laddat batterierna. Bi har bara tagit det lugnt. Ätit gott, druckit goda drinkar och vilat oss. Jätteskönt! Igår kväll mötte vi upp en jobbarkompis till Fredrik och hennes kille och drog runt på Stureplan och drack drinkar. Summa summarium har helgen varit toppen och vi skulle gärna göra om det snart igen

The point of no return

2014-07-02 23:28:19 Kategori: allmänt
(1) Kommentarer
Nu är det i. Känns bra än så länge. Får se om jag blir kallad hippie imorgon då :p

Igen

2014-07-01 17:29:38 Kategori: allmänt
(0) Kommentarer
Nu har jag gjort det igen. Fått för mig att jag ska sätta i löshår. Fredrik skrek rakt ut. Han hatar när jag har i löshår för han tycker att jag ser ut som en hippie. Men alla gånger jag satt i löshår tidigare har jag haft alldeles för kort hår för att ens sätta i löshår. Jag har aldrig orkat spara ut håret och försökt förlänga det för att få långt. Nu har jaf långt men fick för mig att det skulle vara roligt, fint och snyggt med längre. Det är jättespännande....nu. Får se vad jag säger om en vecka. Om det är hippievarningen eller inte. Mitt rekord är 3 veckor, en gång tog jag ur håret efter en vecka. Frisösyndrom. Jaja, det blir spännande det här :D

Första mötet

2014-07-01 17:26:18 Kategori: familj
(0) Kommentarer
Hipp hipp hurra för min fina lillebror som fyller 26 år idag. Tyvärr fick han nog inte särskilt mycker uppmärksamhet på sin födelsedag eftersom han underbara lilla dotter Elise stal showen. När jag frågade tjejerna innan vi åkte om de vill hålla i lillkusinen svarade Tuva "Nej jag är inte särkilt förtjust i små bebisar" och Nellie sa ett skrämt "Nej tack" Men väl där tyckte Nellie att Elise var så söt så knappt någon annan fick hålla henne alls. <3