Motivation-->low

Jag har precis börjat läsa Sva 2 på högskolan i Dalarna. Alla mina klasskompisar som jag hade stöd av förra terminen har hoppat av. Det känns otroligt tråkigt. Sva är ett tufft ämne och kurserna är svåra. Jag tror aldrig att jag upplevt skolan/studier som svår tidigare. Jag brukar ha så lätt för mig. All litteratur är på engelska eftersom ämnet är så nytt i Sverige så det finns inget att hämta från det svenska samhället. Dessutom är nästan all litteratur forskningsrapporter eller sudier, på engelska, torr akademisk engelska. 

Jag började ett nytt jobb i måndags på engelska skolan. Jag jobbar som sva lärare för årskurs 7. Det känns otroligt roligt och spännande. Torsdagar är jag ledig för att ta tag i mina studier vilket innebär att jag nu måste släpa mig ut sängen för att starta. Känns tungt. Motivationen är inte på topp. Jag saknar mina klasskompisar och skulle mycket hellre gå till jobbet idag. Tur att det är en fas som kommer att gå över, det vet jag att den gör. Jag älskar ju att plugga. 



Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0