Städdag

Idag var det dags att ta tag i städning av huset. Som bekant, hatar jag att städa. Jag är klar med övervåningen och är redan ilsken som ett bi. Jag fattar inte varför tjejerna har fått så mycket grejer. Det är saker överallt. Vi ska inte ens tala om lådorna där vi slänger ner alla prylar när vi snabbstädar(läs plockar undan leksaker) Vart kommer allt småskit från? Jag hade lust att kasta allting! Vi ska inte ens prata om alla miljoner Uno-kort som ligger utspridda överallt. Jag får ha Uno kartongen i fickan och samla upp dem allt eftersom.

Nu blev jag tvungen att springa ut i vardagsrummet för att se vad som smällde. Ljusstakarna låg på golvet och Nemo den rackaren var uppe på tv bänken. Tydligen var det lockande med mina stearinljus. Fredrik hade ställt Nemos "kartonghus" brevid tv bänken som en perfekt pall. Jippie. Nu är jag ännu gladare. 😡 Dags att städa vidare...





Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0