Kalashelg

Vi startade långhelgen med ett kalas. Lia fyllde 3år och för tredje året i rad var vi i en lokal i Andersberg där vi blev bjudna på god mat och dryck. Fackeltåget gick från lokalen kl 20.30 och alla barnen var med och tände kasen. 




Fredrik skulle jobba så jag och tjejerna åkte hem efter att kasen tänts. Både tjejerna och jag tycker ändå att det är otäckt när det brinner så mycket. Fredriks arbetspass i Uppsala avslutades med punktering ovh det visade sig att han lagt ur verktyget som gör att man kan ta bort den ena bulten. Det blev bärgning till Uppsala och inga tjänade pengar den natten. 

Tjejerna och jag skulle få skjuts av honom till busstationen för vi skulle åka med Eckerölinjen till Åland över dagen. Tjejerna hade önskat att få åka båt. Det blev kalabalik på morgonen när vi var tvungna att hinna med en buss till stan och Tuva var helt förstörd över att planerna blev ändrade. Men till slut kom vi iväg. Bussen hämtade upp Charlotte och Alva i Tierp. Vi hade en superhärlig resa men vi var så otroligt trötta på kvällen. Tjejerna verkar iaf nöjda och vill åka igen. 


Nu ska Fredrik dra till Uppsala och hämta bilen. Jag ska ut på veckan sista joggingpass. Jag har börjat jogga med en nyvunnen vän som är lärare på Polhemsskolan. Vi har startat med ett program som ska hjälpa oss att kunna jogga fem kilometer på fem veckor. Det är tre pass i veckan och nu är det sista passet på vecka tre. Jag känner att bag redan nått målet och skulle kunna klara av fem kilometer men jag har så dåligt tempo och hoppas på att kunna förbättra det genom det här programmet. Sedan ska vi på kalas igen. Svärmors 55års kalas. Mycket kalasande. Tjejerna kommer vara helt slut efter den här helgen.

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0