Sömngångare

Båda mina tjejer härjar mycket i sömnen. De både pratar och går i sömnen. Nellie brukar gråta när hon går i sömnen vilket jag varit tacksam för eftersom hon kan smyga så tyst att det är omöjligt att höra henne annars. Inatt vaknade vi av att hon grät, vilket inte är helt ovanligt. Däremot slutade hon inte trots att vi tagit in henne i vår säng. När jag tände lampan fick jag se att hon hade en blödning i huden bredvid ögat. Otäckt. Vi funderade på att ringa 1177 ifall hon fått hjärnskakning men vi avvaktade. Idag ser det mer ut som ett brännsår men jag misstänker att hon kommer att få en blåtira. Hon är även blå på axeln på samma sida. Vi misstänker att hon ramlat ur sängen när hon skulle upp och gå. Det känns läskigt att inte ha en aning om vad som hänt. Stackars lillisen. 

Morgondagen gick helt smärtfritt med Tuvisen och idag verkar hon också hur lugn som helst. Vilken lättnad. Idag är Fredrik på svensexan, tjejerna ska åka till stugan och jag ska på klassfest. Vi bryter upp klassen nu efter två år tillsammans. Till hösten ska jag gå i Falun, jag kommer inte gå med någon annan i klassen. Det känns spännande. Imorgon blir det en bakisdag med slutpackning som mål. Sedan drar vi iväg. Tjohooo!

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0