Regn regn regn

Jag har läst sex böcker det här sommarlovet, varav fyra av dem under senaste 10 dagarna. Det är verkligen perfekt läsväder. Fler lär jag hinna läsa innan lovet är slut. Läsning är verkligen en av mina favorithobbys. 

Jag har blivit erbjuden ett lärarvikariat till hösten. En heltidstjänst i svenska som andraspråk. Jag inser att det skulle bli riktigt tufft att hinna med både jobb, skola och familj, men jag är ändå väldigt sugen. Jag skulle dessutom behöva spara in lite CSN veckor ifall att jag ska läsa till speclärare som jag planerat. Jag kommer nog inte bestämma mig förrän i sista sekund om jobbet skulle jag tro. Det spelar ingen roll hur mycket jag vrider och vänder på det så är ju samma för- och nackdelar kvar som senast jag tänkte på det. Det ger mig ännu en anledning att läsa mycket i sommar för det kommer inte finnas tid till nöjesläsning nästa termin om jag skulle ta jobbet. 

Imorgon smäller det. Då blir Madde fru Söderholm. Fredrik och jag ska vara best-man och brudtärna så vi ska åka in till stan i eftermiddag och ta in på hotell med brudparet. Ikväll blir det hotellmys och middag på Kalles. Imorgon drar vi hem hit igen för att styla bruden och alla andra som kan tänkas behöva hjälp med håret. Mitt tal är färdigskrivet och inövat, det känns bra även om det är pirrigt. Det blir nog en fantastisk morgondag. 

Tjejerna leker otroligt bra tillsammans och har gjort det hela lovet. Det underlättar väldigt mycket för oss under regniga dagar som dessa. Det är aldrig några problem. Förutom att vi aldrig lyckas bli helt friska. Vi lästränar och tränar på klockan för fullt. Även om framstegen i mina ögon lyser med sin frånvaro. Jag fattar inte hur man orkar vara lärare i lågstadiet och traggla läsning. Jag kan inte låta bli att himla med ögonen när helt fel ord kommer ur munnen på dem. Givetvis gör jag det inte så de ser. Tuva är helt säker på att hon kan både läsa och klockan även om hon fick ordet hus till lås hundra gånger igår och hävdade att klockan var 100 över 14 halva dagen. Men vad gör väl det bör man har sommarlov? 

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0