Dagens Tuva

Ibland är det inte helt lätt att förstå vad Tuva menar. Hon tänker på ett annat sätt än många andra och utrycker sig därefter. Imorse sa hon 

Tuva: "När jag har en droppe på läppen kan jag inte få den igenom kroppen"

Jag: " vad är det för droppe Tuva? Är det vätska, vatten eller något annat?"

Tuva: " ja den är oval" 

Jag kom till slut på att vi någon timme tidigare hade pratat om hennes förkylning och jag frågat om hon hade ont i halsen. Jag frågade henne 

Jag: " har du svårt att svälja vatten eftersom du har ont i halsen?"

Tuva: " jaa..!! (himlar med ögonen som om jag inte fattar någonting) "Det va ju det jag sa!" 

Jobbigt med en mamma som lyssnar så dåligt 😁❤️




Kommentarer
gudrun.ahrman @gavle.se

och jag ser verkligen himlandet med ögonen framför mig😂

2015-01-25 15:22:43



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0