Redovisning

Vi hade en heldag på campus då vi skulle redovisa vår praktik. Jag håller på att träna mig i att släppa på att kliva ut min bekvämhetszon. Jag insåg på praktiken att en lärares planering allt som oftast inte håller. Det innebär att jag måste lära mig att kliva från den galna struktur som jag älskar och är bekväm med och köra lite på känn. Jag hade därför skapat en tanke om vad redovisningen skulle handla om. Men jag skrev varken manus, PowerPoint eller tränade i förväg. Hade någon sagt åt mig för ett år sedan att jag skulle göra något så galet om ett år hade jag skrattat och inte trott på det för en sekund. Det gick bra. Jag känner mig allt säkrare i talarrollen och min plats i klassrummet börjar kännas naturligast längst fram. Nog för att jag alltid sitter på raden längst fram också. Men det kanske jag också ska träna på. Att sitta längst bak 😱 låter helt otänkbart! 

Ni kan känna er lugna iaf, det kommer att komma ut ett gäng härliga lärare om tre år. Jag var mäkta imponerad av alla klasskompisar som var proffsiga och givna framför tavlan. Jätteroligt att se! Vilken utveckling vi har gått igenom. 

Jag ser fram emot de tre återstående åren men nog är det lite sorgligt att vi ska splittras till hösten, förhoppningsvis träffar jag på fler lika härliga människor i Dalarna där jag ska läsa till hösten.

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0