Malmö

Hemma igen efter en helt fantastisk helg med mina underbara vänner! Vilket gäng! Vi har skrattat så vi gråtit stup i kvarten. Jag har ont både i käkmuskler och magmuskler efter allt skrattande. 

Linnea och jag på planet ner.

Malmö är en otroligt fin stad. Vi hade lite regnigt och molnigt hela helgen men det var ändå ganska skönt ute så det gjorde ingenting. Vinden var inte lika kall som hemma. Lördagen spenderades med shopping och en massa god mat. 

Idag åkte vi till kallbadhuset för att bada. Jag brukar inte vara så känslig men var ändå lite orolig för om jag verkligen skulle klara av att ta mig ett dopp i havet så här års. Vi blev överraskade med att det var ett nakenbad vi kom till. Lite spänning uppstod när fyra karlar paddlade förbi bryggan med sina kajaker mitt bland alla nakna kvinnor som doppade sig i havet medan de var klädda i vinterskruden. Vi började i bastun för att sedan gå ut och hoppa i. Det var inte alls så farligt som jag hade trott. Det var riktigt skönt. Det kändes egentligen inte kallare än när man ska försöka hoppa i ett relativt kallt  bad på sommaren när kroppen är uppvärmd av solen. Det sägs vara bra för kroppen att bada kallbad och det riktigt kändes hur det började pirra i hela mig när blodflödet satte igång. Häftigt. Vi badade flera gånger. Jag kan rekommendera det starkt! 







Tack för en underbar resa alla finisar <3

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0