Måndag igen

Tack vare de underbara pedagogerna i Tuvas klass är det bättre här hemma på kvällarna. Jag är inte van att skolan hjälper till att lösa problem som vi tampas med. Jag hade inte ens tänkt på att det kunde regleras från skolan. Tydligen jobbar Tuva så bra i skolan nu att orken inte riktigt räcker till när hon väl kommer hem. Då fixade de så att hon får vila några korta stunder under dagen och så blev det genast mycket bättre. Nu är hon bara trött, inte galet trött. Idag var det hennes favoritdag med hästskötarkurs och strålar lika mycket varje gång hon kliver in i stallet. Det är en fröjd att se. 
 
Själv har jag varit på min första VFU dag idag. Väldigt spännande. Jag hamnade i ett trevligt arbetslag och känner mig peppad. Eleverna hade studiedag så dom får jag inte träffa förrän imorgon. 
 
Igår fick jag äntligen träffa min yngsta brorsdotter Adeline som blev en vecka igår. Underbara lilla skapelsen. Det är helt otroligt vad fina brorsdöttrar jag har!! Erik och Elin kom förbi en snabbis med Elise som helt plötsligt kändes väldigt stor. Hon blev blyg för mig och visade världens sötaste lilla surläpp. Hon blir nog en dramaqueen lika som sin kusin Nellie. Det ska bli så spännande att få följa dessa två små änglar och se vad de växer upp till för personligheter. De är små mirakel <3

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0