I-lands problem

Dagens i-lands problem. Det tar längre tid för mig att läsa min studentlitteratur nu när jag nyligen gjort "svettbehandling" av händerna. Känslan när man inte får tag på sidorna när man ska bläddra i boken....Aaahhh! Konstigt nog blir jag lika förvånad varje sida. I normala fall suger pappret fast på fingertopparna som om de vore en magnet. En blöt magnet. 

Tuva började sin hästskötarkurs i måndags. Spänningen var olidlig, hon fick ett litet utrbott, men sen var vi på väg. På vägen dit frågade jag henne om hon trodde att vi skulle hitta. Svaret löd:

Tuva: "Mamma. Jag känner vägen i mitt huvud"
Jag: "Ja men vad bra. Du är som en levande GPS då"
Tuva: "Nu tappade jag mottagningen"

Haha hon är ju så härlig. 
Vi föräldrar fick inte följa med in och efteråt när jag frågade henne vad hon fått lära sig svarade hon: "Krascha (jag har inte glömt ett t) hovar, gjort över under och runt knut och borstat. Jag fick vara med hon med knopp på hjälmen" 
Jag kan tillägga att alla hade knopp på hjälmen 😂 
Hon verkade supernöjd efteråt och hon verkar längta till nästa måndag. Vi hade sådan tur att två av de tjejer som hon lekte mest med från hennes förra klass gick i samma grupp. Det var bra för det fick henne nog att känna sig hemma. 

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0