Jagad

För alla som har missat det så ska jag än en gång informera om att jag sedan jag fått Nellie lider av spindelfobi. Förr tyckte jag inte om spindlar, men jag var inte särskilt brydd av dem heller. Nu för tiden när jag ser en spindel känns det som att allt mitt blod exploderar, hjärtat hoppas nästan ur bröstet, jag svettas ymnigt och hjärnan slutar att fungera. Även om den är så liten så den knappt syns. Jag kan inte rå för det. Det bara händer.

Med den bakgrundsinformationen ska jag nu tala om för er vad som dök upp i min tvättstuga idag. Jo, en spindel stor som Nellies knytnäve. Paniken jag upplevde då går inte att beskriva med ord. Jag trodde inte att vi hade så stora spindlar i Sverige. Jag trodde de bodde i Australien, vilket är en av anledningarna till att jag inte är intresserad av att åka dit. Fredrik och tjejerna var inte hemma och jag vågade inte röra mig ur fläcken. Så jag skrek, tills spindeln sprang under bänken brevid tvättmaskinen. Jag ångrar mig fortfarande att jag inte blundade. Den var ännu äckligare när den rörde sig. Jag kommer att drömma mardrömmar om att känna de där tjocka benen krypa i nacken på mig(nu började jag gråta lite också)

När Fredrik kom hem fick han gå på spindeljakt. Utan jaktlycka. Boje fick också ge sig på ett försök. Men spindeln gömde sig väl. Fredrik lovade mig att kolla i tvättstugan igen efter idol eftersom jag inte vågade hämta mitt smink därinne till morgondagen. Men mitt i idol händer det som inte får hända. Spindeln kommer ut i vardagsrummet. Tyvärr var jag på benen och den äckliga varelsen jagade mig. Jag skrek, Fredrik skrek, tjejerna kom ner och skrek. Han försökte fånga den på ett papper för att kasta ut den....ett papper...pyttsan! Monstret hoppade såklart av och satte av efter mig igen i full fart. Till slut fick Fredrik ut attackspindeln och nu funderar jag på att aldrig mer öppna ytterdörren. Jag är relativt säker på att ett spindelnät från den där skulle funka som en studsmatta 😭😱

Kommentarer
Ida

Haha. Fy fan. Det värsta är att dom jävlarna är listiga oxå 😉

2014-10-26 09:19:41
URL: http://idooooos.wordpress.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0