Bokat

Nu har Tuva och jag precis bokat tåbiljetter till Örebro. På höstlovet åker vi dit och hälsar på Ingela och Andreas och spanar in deras nya hem. Det blir en snabbvisit då vi bara ska stanna ett dygn, men jag vill ju inte skrämma det underbara paret till att förbli barnlösa för evigt. Tjejerna är taggade till tusen! Tuva har försökt att övertala mig att ta den tågresa med flest byten. Hon tror nu att resan kommer att bli halva nöjet. Jag tvivlar inte på att den kommer att gå bra, men jag skulle tro att den inte blir spännande mer än de första fem minutrarna. Att byta tåg kan på så vis vara välkommet då det blir något nytt som händer. Tyvärr har Tuvisen lite svårt med tidsuppfattning så hon tror att vi ska åka imorgon och har redan börjat tjata (10 minuter efter att vi bokat biljetten) Vilket kan innebära 10 tjatiga dagar framöver. Som tur är har hon hästskötarkurs imorgon så den dagen kommer att gå smärtfritt. 
 
Nu ska jag försöka planera min extremt långa lektion som jag ska hålla i på tisdag om Voltaire. Jag blev så sugen på att läsa hans Candide nu när jag läser om honom. Så nu kan jag inte slita mig från boken och får inte riktigt lektionen planerad. Jag tror jag plöjer igenom boken först så får jag planera sedan. Candide verkar vara en läsvärd klassiker för alla som inte läst den.

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0