Helg

Här hemma har vi nedräkning inför sommarlovet. Alla (Tuva lite mindre entusiastisk) längtar efter att få sätta ett kryss på Fredriks egen komponerade almanacka. 
Nellie har bara två dagar kvar på dagis och Tuva har två skoldagar och två lägerdagar kvar. De ska åka med klassen till Hillevik och sova i tält, hur spännande som helst! Jag får kanske ta och plocka fram och damma av min gamla scoutskjorta och dra ut och visa upp mina extremt goda naturkunskaper....eller hur var det nu igen? Kan hända att jag mest tittade på killar och gnällde på geggan, men en och annan knop kunde jag åtminstone. En gång scout, alltid scout. Älgpatrullen tillhörde jag om jag minns det hela rätt. Någon som vill minnas vid det? Jag tror vi var grymma på en orienteringstävling på ett fruktansvärt geggigt läger som hette Utskavi. Gamla goda tiden. Det regnade dygnet runt i en vecka och min luftmadrass(prinsessan på ärten som man är kunde man ju inte sova på liggunderlag) flöt runt i gegga i tältet. Fy va sura vi var, ett gäng riktigt griniga tonåringar. Haha
 
Min yngsta dotter verkar bli en konstnär och har ritat kanske världens finaste familjeporträtt där hela familjen, även Hitta-Nemo, står framför vårt hus. Det roliga är att jag står PÅ Fredrik och Nellie står PÅ Tuva. Detta är helt medvetet. Nellie har även sett till att få så långt hår som hon håller på att spara till. Fredrik verkar dock flintis, kanske hade hon en framtidsvision... Skåda den fantastiska kreationen
 

Kommentarer
Angelica Öberg

Hej Therese!

Jag halkade in på din blogg för ett bra tag sen och läser mer än gärna dina inlägg... du är rak, ärlig, känslig och rolig i ditt skrivande. I like! :)

Hoppas du mår bra, kram Angelica Öberg

2014-05-30 07:15:24
Emma

En gång scout alltid scout 😜 uskavik kommer jag sent att glömma,lera utan dess like,utedass och tvätta sig i sjön 😢😢😢

2014-05-31 11:27:45



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0