Regn

Vilket deppväder det är. Svenska sommaren kan vara så underbar men den kan lika gärna vara så här deprimerande regnig och kall. Ångestväder. Jag hade ju lika gärna kunnat jobba om det ska vara sånt här väder. Jag vet ju att jag kan få jobba om jag vill. Men egentligen vill jag ju inte det, jag vill bara få gnälla lite. Tjejerna blir rastlösa och griniga när det är kallt och regnar hela tiden. Vi hade ju samma temperatur nästan hela vintern. Dryga 8-10 grader. Skillnaden var att då använde vi vinterjackor, vantar och mössor så vi slapp frysa. Nu lider vi pin eftersom vi ska envisas med att känna på sommaren.
 
Det blir en sommar i läsningens tecken. Jag är redan inne på min tredje bok som jag nog läser ut idag. Det är udnerbart att få läsa det jag vill läsa och välja mellan alla böcker som har samlats på hög under läsårets gång. Läsa är verkligen en av mina favoritsysselsättningar. Tyvärr verkar jag vilja plåga mig själv så jag valde en riktigt deprimerande bok nu. "14 år och till salu", ja ni hör ju själv. Det lär nog bli en riktig roman som är förutsägbar och slutar med ett lyckligt slut efter den här. Jag köpte föresten en inbunden serie med sju böcker på loppis under läsåret som jag ska läsa i sommar. Klassikern "Tusen och en natt", de ser jag fram emot. De är så fina så jag skulle kunna sitta med en i handen i någon timme och bara vara nöjd av det =) Jag tar gärna emot tips på böcker om det är någon som vill dela med sig?

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0