Kalas

Nu är Tuvas 8 års dag firad och avklarad. Tänk att vi fick fira henne till sist. Hon har sagt ifrån kalas ända in till veckan innan hon fyllde. Men vi hade ett litet och relativt lugnt kalas. Om kalas kan vara lugna. Många var det som frågade mig vad hon önskade sig. Omöjligt att svara på när det gäller Tuva som inte är förtjust i varken paket, leksaker eller någonting materiellt. Hon kunde inte svara själv heller på vad hon önskade sig. Oftast säger hon något som någon annan har gett som förslag tidigare. Fredrik och jag satsade på att köpa en riktig ridhjälm åt henne. Jag trodde att hon skulle bli jätteglad men hon visade inga känslor för paketet. Det enda paket idag som hon visat glädje inför var en trisslott. Hon strålade som en sol, höll upp den och skrek "Jippiee en bingolott!" Hon vann 60kr men det var inte viktigt i hennes ögon. Det visade iaf att det inte är värt att fråga mig vad man ska köpa till henne för jag vet inte vad som gör henne glad. En jul var det en snöspade för 19.90kr som gjorde hennes lycka bland hela högen av paket. :D
 

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0