Bedrift

Igår var jag på mitt livs första spinningpass! Spinningpass har alltid skrämt mig eftersom mina muskler på ovansida-lår verkar vara nästintill obefintliga. Jag orkar knappt värma upp på en cykel när jag ska gumma. Jag tänker alltid att jag ska värma upp i 5 min men ger alltid upp innan de 5 min är slut eftersom mina lår brinner. 
Igår när jag vaknade kände jag för första gången av de 5 kilon dom jag har gått upp under sommaren och kände mig inte alls fräsch! Jag vet att jag inte är tjock men jag har varit nöjd med min kropp i snart 2 år och helt plötsligt kändes det inte så. Väldigt jobbig känsla. Självklart innebar det att jag boka in mig på ett spinningpass. Det var fruktansvärt jobbigt! Om än kanske inte fullt lika jobbigt som jag hade räknat med. Men nu ska ni få höra det bästa av allt. Jag lyckade cykla med......trummvirvel.......nackeeeen! Jo då ni ser rätt. Jag cyklade med nacken. Instruktören tjatade gång på gång att vi skulle hålla ner axlarna, och jag höll ner och höll ner för glatta livet. Idag har jag så sjukt ont i vänster sida av nacken. Så antingen höll jag ner axlarna för hårt eller så höll jag helt enkelt upp dem. Vem fan vet, inte jag. Men ont som tusan har jag iaf. Så kan det gå när man är fåfäng! 

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0