Sjuk

Vilken tur att jag fick sova ut ordentligt natten till lördag. Inatt blev Nellan sjuk. Första timmarna på natten fram till kl 03 snåret gnydde hon och svalde hela tiden. Jag anade ett illamående. Vid 3 kunde hon inte ligga kvar i sängen längre för hon hade ont överallt. Då gick vi ner och tittade på Barbie film i mörkret. Mysigt. Snoret började rinna på lillis och strax därefter började hon kräkas. Det var obeskrivligt skönt att vara ordentligt utsövd så att jag klarade av att ta hand om henne med fullt tålamod och mycket energi. Vi småbarnsföräldrar är ju sällan helt utvilade och då är det lätt att man blir trött och stingslig själv. Nellie har ätit frukost nu och verkar inte kräkas men hon är dunderförkyld. Hoppas hon har sin sjuka vecka den här veckan så att hon är frisk nästa vecka när jag åker till Barcelona.


Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0