Förkyld

Usch nu blev det min tur att bli förkyld och hängig. Fredrik hade jobbat natt så det föll på min lott att underhålla kidsen trots att jag bara ville gömma mig under täcket. 

Tjejerna tjatade att de skulle få ta sina pengar från spargrisarna och åka till leksaksaffären för att spendera dem. Jag nötte in i deras små upprymda skallar att om det blev minsta bråk eller gnäll så skulle vi åka hem utan att handla. Det gick galant. Tuva fick jag som vanligt övertala att ta någonting alls, till slut valde hon ett ritblock för 39kr. Inte så materiell den damen. 

Väl hemma tog de igen för förlorad tid och maximerade bråken tills jag ville gömma mig i tvättstugan och slita av mig håret(som jag så mödosamt lyckats spara ut) När nu Fredrik vaknade fick jag äntligen krypa ner under en filt i soffan och tycka synd om mig själv. Som plåster på såren bjöd Fredrik mig på de få droppar på botten av en red bull, de som han inte vill dricka för han säger att det bara är saliv kvar. Tack älskling för din omtanke! 




Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0