Trygg jävla Hansa

Nån kallade dem för otrygg och chansa. Jag är snabb att hålla med.
Vi har deras trygga barn försäkring på båda våra barn. Man kan lägga till en extra försäkring som skulle täcka ADHD och liknande. Både Fredrik och jag minns det som igår när han från Trygg Hansa satt vid vårat matbord och sa att det var ingen ide' att ta den extra försäkringen för det handlade bara om en liten summa. Vi sa att vi nog ville ta den endå men han tycket inte att den lilla summan man skulle få från den skulle vara nåt plåster på såren om ens barn fick någon bokstavskombination. Till Nellie har vi den lilla extra delen. När jag då nu skulle ringa till dem för några månader sedan visste jag inte riktigt om vi hade den till Tuva eller inte. Det hade vi såklart inte. Tack vare det gick vi miste om den lilla klumpsumman på hundra tusen kronor som han inte tyckte skulle vara plåster på såren då 6 år tidigare. 
Jag hade dessutom läst att man kunde få från försäkringen om ens barn fick vårdbidrag från försäkringskassan. Då skulle vi kunna få samma summa från försäkringen som från försäkringskassan. De informerade mig då att hennes diagnoser stod utanför de hör reglern då de var undantag. Allihopa. Epilepsi, ADD, Autism och utvecklingsstörning.
 
Jag fick ett psykbryt och var arg i en veckas tid efter det där samtalet. Nu kom det hm en lapp från dem där det står att från 1/6 2013 har de ändrat sin försäkring. Så nu är hennes diagnoser inga undantag längre. Det stod dock också att diagnoser ställda innnan den 1/6 2013 dock räknades till den gamla försäkringen. Jag ringde upp demför att fråga om de tycker att det är rimligt att jag skulle ha fått 6500kr i månaden från dem om min dotter hade fått sina disgnoser 6 månader tidigare? Ja svarade idioten på det.
 
Jag blir galen av ilska! Vi hade turen att få hjälp tidigt med Tuvas problem. Och i och med det få vi lida i alla år. Mitt vårdbidrag som jag får nu ska dessutom skattas bort en tredjedel varje månad medans försäkringssumman skulle vara den hela summan. Det blir ganska mycket pengar under alla år. Man blir ju arg för mindre!

Kommentarer
Louise

Men vad sjukt! Epilepsi osv borde väl verkligen vara med! I själva grundförsäkringen.
Har inte F nån försäkring via jobbet eller så som ni kan söka pengar från?
Gud va arg jag blir när jag läser det där!

2013-07-13 22:29:00



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0