Karriär

Engelska kurs avslutad. Betyg: A! Mallig: Absolut!

Nu är den stora frågan vad jag ska göra med mitt liv. Det står mellan att läsa Matte B, eller som den nu heter Matte 2, på KOMVUX till hösten. Och då ta ett år då jag kan vara med Tuva i skolan och ha Nellie hemma ibland så att hon jag också kan få lite egentid.

Eller så ska jag läsa ämneslärarutbildningen på högskolan. Inriktning svenska och engelska. Den jädra utbildningen är ju på 5 långa år.

Jag tänker att jag nog under ett sabbatsår kommer att ledsna på att vara hemma. Överaktiv som jag nu är. Och då kanske hoppar på nåt annat under en impuls, som sedan gör att jag skiter i att söka utbildning till hösten. Jag tänker att det också kanske känns som att jag slösar bort ett år när jag ändå kanske läser den 5 åriga utbildningen sen.

Å andra sidan så känns det lockande vara hemma. Nu har jag den chansen. Vem säger att jag kommer att ha det nån mer gång i livet?

Första delmålet är iaf avklarat och nu har jag Engelska B, eller engelska 6 som den nu heter, kompletterat till mitt betyg.


Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0