Förändringar

Förändring är en del utav livet. En del som vi inte kan komma ifrån. Det sker förändringar överallt, hela tiden.

Nu råkar det vara så att min dotter inte klarar av förändringar så bra. Och en utav de senaste förändringarna här hemma är att hon blir känsligare och känsligare för just förändringar. Små saker som kan ställa till stora scener och ett kaos utan dess like. Här om veckan var det när jag var tvungen att vara hemma med Nellie som var sjuk. Kaos! Sedan fick vi hjälp med barnvakt till tjejerna en lördag då både Fredrik och jag jobbade. Det går då hela tiden jättebra för henne att vara borta men hon måste anstränga sig så mycket för att hålla sig i schakt att hon förmodligen är spänd som en bågsträng hela tiden. När hon då sedan kommer hem och slappnar av kommer kaoset rusandes. Utbrott, skrik och grin och ALLT är bara fel.

Igår sov hon hos sin farmor och farfar så vi fick en välbehövligt kväll ensam med lillasyster. Allt hade gått sååå bra för henne men att sedan komma hem gick inte bra alls. Råd från experten är att ha ett "argträd" eller kanske i vårat fall en "argmur" som finns utanför dörren som hon ska få springa ut och sparka sig trött på, för att spara på inredningen. Jag måste bara få tänka på det ett tag. Det känns som ett jobbigt steg.

Jobbigare ändå att veta att lite avlastning för oss gör att hela Tuvisens värld hamnar i obalans. Hon var så himla ledsen en stund idag och förstod inte varför. Stackars hjärtat!!


Kommentarer
Marie

Säg till om vi kan hjälpa på ngt vis. Finaste Tuva, vad jag tycker om dig!! Kramar

2013-02-16 22:39:33
Linnéa

Finaste Tuva! <3

2013-02-17 22:51:24



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0