Städa

Igår städade jag. Jag dammade av hyllor och fönsterbrädor. Plockade undan och i ordning saker. Dammsög och noppade golv. Som vanligt när kag städar blev jag på skitdåligt humör! Jag hatar verkligen att städa!! Vanligtvis när jag tvingas städa själv utan Fredriks hjälp bygger jag upp en stormande ilska mot honom för att han inte hjälpt till. Men igår blev jag bara ledsen över att det alltid känns ofärdigt när man städar. Det finns alltid nåt mer som borde göras. Så idag har jag tvingat Fredrik att lova att han ska hjälpa mig att städa ut kyl och frys. Sortera, slänga göra rent. Uppe på också. Det kommer att göra att jag är på dåligt humör ännu en dag. Suck! Jag börjar önska att jag var en magisk fé, lika som Nellie, så att jag bara kunde vifta med trollstaven så det blev rent. Det är sjukt otacksamt att städa när man har barn.

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0