Frid

Nu har jag varit så där extremt dålig på att uppdatera bloggen igen. Jag önskar att jag hade nån bra ursäkt, men sanningen är den att jag har haft fullt upp med att njuta av sommaren. Och vilken underbar sommar vi har! Vi har varit en vecka uppe i underbara Långå. Det bästa stället på jorden om ni frågar mig. Vi har varken dusch eller toalett men vi har vant oss vid dasset och den dagliga tvätten i tjärnens kyliga vatten. Det är så vackert där uppe att man inte kan annat än att släppa all stress. Tuva som har mått hur bra som helst under sommaren, utan utbrott och nätter som hon sovit igenom utan medicin, har börjat känna av stressen inför skolstarten igen. Eftersom det är viktigt att hela tiden informera henne om nästa steg så att hon vet vad hon ska förvänta sig har vi börjat prata mer och mer om skolstarten. Med skolpratet kom stressen för henne och hon har fått några utbrott och haft 2 nätter som hon inte kunde sova. Det känns fruktansvärt att skolan ska göra att hon mår så dåligt. Jag önskar av hela mitt hjärta att jag kunde få ha henne hemma istället och skydda henne från det som gör att hon mår dåligt. Men jag hoppas innerligt att den nya skolan och den nya klassen ska hjälpa henne att må bättre i skolmiljön. Ingen av oss(förutom Nellie som alltid är lika rädd att bli smutsig) ville åka hem från Långå när det väl var dags. Så vi har bestämt oss för att åka tillbaka en svängt till. Så om en vecka åker vi tillbaka och njuter lite mer. Här kommer lite bilder från vår underbara vistelse där. 
Jag inser nu att jag kanske borde satsa på att knäppa nåt annat än porträtt bilder nästa gång vi åker upp :p Men med den här bakgrunden är det svårt att låta bli =)
 
 
 

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0