Resfeber

Jag har fått frågan ifall jag har resfeber flera gången nu. Första gången blev jag lite förvånad och fick tänka efter....nääää jag är alldeles för resevan för sånt, har jag därför svarat lite kaxigt. Varje morgon och kväll har vi pratat med våra döttrar om hur lång tid det är kvar till Thailand. Vi har dessutom börjat förbereda Tuvisen på flygningen. Pratat om obehaget i öronen när man lyfter och landar, hur läskigt toaletten låter osv. Allt för att förbereda henne så gott som möjligt. Mitt i allt detta packande och längtande glömde jag bort att tjejerna inte alls är lika resevana som sina föräldrar, även om de är väldigt beresta för sina åldrar. Tji fick vi och Nellie vaknade inatt kl 3.22. "Nu ska vi åka till Thailand mamma" sa hon och sprang och tog på sig en klänning. "Man behöver ingen jacka i Thailand" konstaterade hon. Det gick inte att få henne att somna om igen. Kollektivtrafik har resfeber, så himla gulligt. Tyvärr blir ju nu sista dygnet lite konstigt då hon måste sova middag idag som hon annars inte gör. Och så inner hon vara vaken sent och så blir hon jättetrött imorgon och skriker hela flygresan. Nejdå, inte Nellan, hon är ett riktigt A-barn hon ;) En tröstpris vid frukostbordet


Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0