Molnigt

Idag har det varit molnigt på riktigt. Grått och ingen sol alls. Jag har inte snärjt mig men är ändå vit som ett spöke. Nu kan det ju också ha lite att göra med hur jag mår får vi hoppas.

Vi tog därför en taxi till en större gata med lite shoppingmöjligheter och restauranger. Hotellets mat är riktigt syr och sen jag fick upp all min inatt är jag inte särskilt sugen på att ens sätta mig i den restaurangen. Koh Chang är en ö som är bergig och därför blir det lite som en berg och dal bana att åka här. Men vi har bara träffat på skickliga förare som kört lugnt och säkert sen den dåren som körde oss från flygplatsen. Jag tänker på att alla som inte varit på sånna här ställen inte kan föreställa sig hur det är att sitta på ett flak med djungeln som spretar in när man svischar förbi. Tänk om man åkte taxi på det här sättet i Sverige. Sjukt.

Vi hittade inte mycket shopping men fick höra att det är festival ikväll på stranden inne vid White sand beach som är ett litet större område lite längre bort. Vi tänkte åka dit och kika. Loy krathong heter visst högtiden. Spännande.

Nellie har på nåt vis lyckats få en ny idol i Fabbe som ska komma ner hit snart och vara med oss. Inte för att det är konstigt att han är en idolgestalt, mer för att Nellie inte har träffat honom så många gånger. Hon nämner honom i olika situationer titt som tätt som att han vore Bamse världens starkaste Björn eller Pippi Långstrump. Fabbe skulle spöa dig på det där pappa, Fabbe skulle ha sprungit snabbast av alla....osv. Ska bli spännande att se hur det där utvecklas när han väl kommer :)


Kommentarer
Louise

Gud vad härligt med sol o bad! Trist med magsjukan, inge roligt att vara sjuk när man jnte är hemma framför allt.
Nu har jag nästan glömt bort hur sol o värme känns, var ju inte världens bästa sommar.. Och nu snöar det i gävle.
Kram på er!

2012-11-28 12:36:27
Morfar

Kul att Fabbe kan vara någons idol !
Men jag är mycket bättre på golf m.m. ev, kan han springa lite fortare men det beror på att jag ligger i en vilofas.

2012-11-28 12:59:38



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0