Vädret

Morgonen bjöd på spöregn i Gävle. Vi packade på oss stövlar och regnjackor och sprang under paraplyer till bilen. Men optimistiskt packade vi med vårjackor och skor.

Det började bra i Stockholm. Vi promenerade från Djurgården in till plattan i helt ok väder. Men hela vägen tillbaka spöregnade det. Vi var helt genomblöta när vi kom till bilen.

Nu har mitt hår torkat i hårda små krulliga lockar av all gammal spray som blev uppluckrad av regnet. Men vad gör väl det när vi lämnade regnet bakom oss och solen mötte oss strax innan Gävle? :)


Kommentarer
Fung meets Tommy...

Gissa vem som raggade på mig i drömmarnas land idag...



Det var på Thomas och Karins bröllop som mannen kom fram till mig och hejade, han sa att jag kände nog inte igen honom och det stämde, men vad tänkte jag om han sa Hillevik? Då slog det mig - Tommy! Stor kram i glatt återseende (glatt?? han som bara försökte ha ihjäl en när man hjälplös hängde bakom båten på ring eller skidor och flög som en vante i hans vilda svängar!?)



I vilket fall så stötte han på mig heeela kvällen - trots att hans fru var där och inte var speciellt nöjd med det... Mot slutet var han så himla full och tänkte köra hem, men det stoppades i sista sekunden. Vet inte riktigt var han tog vägen men jag var ändå lite småsugen på han ändå och hängde läpp i mungipan när frun tydligen fick med han hem... Stackars mig.



Men som sagt, det här var alltså i drömmarnas land idag när jag sov sittandes med en ytterst otäck migrän. Det kan ju förklara förvridningen! För övrigt förvandlades Thomas och Karin till ett gammalt jättekort par, dvärg-stl, precis när de dansade bröllopsvalsen :S Gubben påminde om Bilbo Baggins.

2012-03-28 23:10:15



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0