Tandläkarbesök

Idag har jag varit till tandhygenisten. Förr har jag alltid haft samma men nu är hon barnledig. Skit också! Hon är så jädra bra. Jag har aldrig haft nåt hål och hon har alltid berömt mina tänder och mitt sätt att sköta dem. Därför har jag ju aldrig riktigt fått känna på den här tandläkarskräcken som alla pratar om.

Tjejen jag fick idag såg ut att vara typ 12 år. Väldigt trevlig var hon iaf så jag kände mig inte alls nervös. Förän hon började hugga mig med kroken i tanköttet. Hon sa att mina fickor var inflammerade och att av det kan man få tandlossning. Jag skämdes som en hund mellan varje blodspottning i den illa koppen. Hur lortig är jag i munnen egentligen?!!?

Efter det säger hon att jag har lite tandsten som måste tas bort. Jag informerar duktigt om hur jag alltid brukar ha mycket tandsten och att jag tvärtemot alla andra brukar tycka att det är skönt att ta bort den. Du har inte så mycket den här gången sa hon. Sent skulle jag glömma att jag sagt att jag tyckte det brukar vara skönt!

Först tog hon fram en bandsåg som hon sågade ut hälften av käkarna med. Eller njae...men det var så det kändes. Det sprutade vatten blandat med blod och bitar från tandstenen i hela ansiktet på mig. Hon plågade mig med den hemska maskinen i vad som kändes som en veckas tid.

När det äntligen är klart säger hon att hon bara ska ta lite med kroken. Sen började hon hacka och hugga som att hon ville ta ut varenda tand ur munnen på mig. Koppen blev rödfärgad som att det var grisslacktning på gång. Jag hade såmycket blodstänk i ansiktet att jag knappt kände igen mig själv.

Efter 65 minuters tortyr förstår jag lite bättre varför man ska vara rädd för tandläkare!


Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0