Fryser

Just nu är nog jag den enda som fryser här i thailand´.Det är nämligen asvarmt här. Men medan familjen är nere på stranden och gottar sig ligger jag nerbäddad i sängen med trolig feber. Jag har glömt febertermometern så jag kan inte kolla. Men jag började dagen på stranden där det kändes som att luften brann, vattnet var fyllt med is och vindarna kom från självaste sverige med kyla.

Otäckt med den där olyckan här nere där 4 svenskar dog i en bilolycka. De kör som galningar här och vet inte alls vad en barntol är så det är alltid med andan i halsen man kommer fram efter en taxi färd. Igår såg vi en karl som kom och körde med inte mindre än 4 barn på en moped. Och fort gick det. En annan hade en babybjörn sele på magen med en så liten bebis att den inte ens syndes. Hua!

Jag hade gärna viljat spendera resterande dagar på stranden och njuta av semester lite till men vi får se hur jag piggar på mig över kvällen och natten. Så länge man slipper vara magsjuk så är det väl ändå ok.

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0