Motivation

En Thailandsresa kan motivera till mycket nu när hösten smyger fram med kyla och mörker.
När klockan ringde nu imorse ville jag inget hellre än att snoosa en timme och bara ligga och dra mig. Men på näthinnan dök det upp en bild av mig på beachen med bleka,sladdriga lår fulla med celluiter och då var det som att kroppen själv reste sig upp. Och nu står jag här och väntar på bussen och tänker att jag är ju faktiskt pigg.

Att det sen börjar bli råkall, blöt höstkyla ute hade kunnat få mig att aldrig kliva ur sängen igen. Jag som brukar gilla hösten. Men jag har ju för 17 gubbar inte legat på en solstol på stranden en endaste gång i sommar! Är det inte meningen att man ska vara less på just den aktiviteten nu så man kan ta emot hösten friska kyla med öppna armar?

Tack och lov har vi resan som morot så vi kan vandra på med våra vardagsliv i normala former även denna höst!


Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0