Ugnen

Jag har en spis med två ugnar. Den undre är en som man kan ha varmluft i. Nästan alla gånger jag har provat att ha varmluft har det gått åt skogen. Därför blev jag lite rädd för den och började mer och mer använda den minimala övre ugnen, trots att det går att använda den undre utan att ha varmluften på. Senaste året iaf har den undre ungen fungerat som plåtställ. Alla plåtar har varit där inne. Och varje gång jag har bakat bröd har brödet blivit hårt och torrt. Såklart när den undre ugnen är
Jätteliten så att brödet typ sitter alldeles för nära värmeslingorna. Efter att nu har gjort en plåt med torra, hårda bröd insåg jag efter ett drygt år hur det står till och tänkte nu börja använda över ugnen som plåtställ och använda under ugnen till matlagning. Vem vet....nu kanske maten och bröden blir alldeles makalöst bra....


Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0