Stockholm

Ojoj vilken helg vi har haft.
Stockholmsresan gick i kaosets tecken. Ingen skräll där då vi alltid omringas av kaos.
Tågresan dit var ett enda galet upptåg där Nellie inte kunde sitta stilla så hon skulle springa i gången och ramlade då och slog sig. Tuva drig till vagnen på ena sidan och Nellie till den på andra sidan så jag önskade att jag kunde hugga mig mitt itu. Självklart producerades även 2 bajsblöjor under tågrean. Jiipie.

Väl på centralstationen blev det dags att byta den ena bajsblöjan som i tågkaoset inte hade hunnits bytas. Inne på toaletten blev det kaos igen då Tuva helt plötligt skrek som att nån huggit av henne benet. Jag svänge runt för att se vad om hände och PANG...Nellie ramlade i golvet. *SUCK*
Ingen större skada skedd. Tuva hade klämt sig i toasitsen och Nellie fick en till bula i samlingen.

Attans också! Ingela och Andreas tåg blev försenat så vi fick klara oss själva ett tag till, som vi ju gör så bra...

Matdags. Eftersom det inte fanns nåt annat ledigt bord fick jag lämna tjejerna vid ett bord som jag inte såg medans jag stod och väntade på pizza, de satt och käkade hamburgare. Jag var helt säker på att nån skulle ha nappat dem när jag kom tillbaka "runt knuten". Men de satt kvar som tur var. Det är inte lätt att få ihop allting med bara 2 armar och händer. Strax efter att jag satt mig med dem dök en läskig uteliggargubbe upp som stod och dregglade i deras mat och var alldeles för närgången. Nellie pratade och skrattade inbjudande till honom....himla tur att det var när jag var tillbaka annars hade han nog suttit där och käkat med dem när jag kom tillbaka.

Trots allt kaos har det varit en superhärlig resa! Vi har ju trots allt kaos som oftast.
Vi hade en jätterolig eftermiddag på Gröna Lund. Vi åkte karuseller så det rök om det. Tjejerna hade inga hämningar. Själv hade jag gärna spenderat en hel dag där utan barn så jag hade fått åkt lite mera "vuxenkaruseller" Jag blir löjligt lycklig av karusellåkande =)
Men det var inte fy skam med barnkarusellerna heller.

Ingelas lägenhet var supermysig! Mitt på drottninggatan, 7 våningar upp. Alldeles granne med Karlsson på taket. Jätteljus och härlig liten etta.  Dit ska vi åka igen! SNART =)

Kommentarer
Ida

Hahaha! Bra kämpat Tessan

2011-09-22 03:07:50



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0