JoggiJoggi

Då var man hemma från en tur i berget igen. Lika stolt som igår fast kanske ännu lite stoltare! Idag tog jag mig runt hela 5km spåret utan problem. Jag stannade inte ens vid spårcentraken utan fortssatte till bilen. Till och med djävulsbacken på slutet kändes lätt som en plätt! Kan man tänka sig. Men jag insåg idag att det handlar om teknik, det hade jag ingen aning om. Jag har hela tiden trott att det bara är att kuta på. Det kan man väl göra också men då blir det ju så där jobbigt som jag alltid tyckt att det varit. Det märks ju framförallt i uppförsbackarna. Förut har stegen varit så tunga, nästan som att marken skakat för varje tramp. Det har försvunnit nu och samtidigt så blev backarna inte alls så himla mycket jobbigare än plan mark. Konstigt att man inte bara kan jogga. Jag kan i vilket fall som helst inte alls förklara vad jag gör annorlunda nu för det vet jag inte, men det känns. Nu känner jag riktig lycka inför att komma iväg på nästa tur :D

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0