Bla bla bla

Nu har jag bestämt mig, igen. Jag behöver ju för tusan inte banta. Jag är ju inte direkt stooor och supertjock. Lite träning och minskning av godisintaget så kanske det bli en människa av mig också.

Jag har iaf haft en kass dag idag. Vissa dagar är bara sånna :(
Inte nog med att dieten tog kål på mig, så var Nellie dessutom grinig hela kvällen. Hon skrek från att hon kom hem, tills hon somnade, och lite efter i sömnen också. Hennes humör har blivit riktigt läskigt. Hon skriker så man kan tro att nån slitit ur inälvorna på henne men så visar det sig vara för att jag gått en meter för långt ifrån henne eller att Tuva har en leksak som hon vill ha, eller som att Tuva gått förbi henne lite för nära. Ganska jobbigt i längden. Dessutom har hon lärt sig, förmodligen från dagis, att man kan ställa sig upp i matstolen. Inte särskillt säkert tycker hennes mamma och pappa, men hon själv tycker tydligen att det är superroligt.

Lagom till Nellie hade somnat stod Fredrik och jag och pratatde i köket och hörde uppifrån hennes rum hur Tuva säger högt och ljudligt. "Hej Nellie vad gör du?" detta följdes såklart av 1 timmes till gallskrik. *suck*
Hon som brukar vara så glad. Min lilla Snellie. Hoppas det är en period bara.

Som toppen på moset så lyckades jag dessutom när jag skulle sära på några frysta hamburgare hugga en av våra vassaste knivar rakt in i mitt finger. Tack gode gud för att det var en av de smala och inte en som högg av hela fingret. Konstigt nog gjorde det inte ont. Det kändes som det borde gära ont där kniven stod rakt ut ur fingret, men inte alls faktsikt. Men OJ så det blödde/blöder. Kan bli spännande att se hur det går att jobba med det där fingret imorgon.

Aja, imorgon är det en ny dag och den kommer förhoppningsvis bli alldeles underbar =)


kärlek på piedistal till er


Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0