Roma

Tillbaka i verkligeheten igen. Jag hade gärna stannat i Rom länge till ifall jag kunde fått ha familjen där också. Jag började längta efter dem ganska omgående. Men absolut inte så att det förstörde resan.

Rom är en helt fantastisk stad! Måste nog räknas till ett utav mina bästa resemål hitills. Det finns så mycket vackra byggnader att man blir bortskämd och till slut knappt märker av dem längre. En gammal ruin smälter lätt i ni mängden där. Vilket den absolut inte skulle göra här hemma förtsåss :)
Husen är inte bara enastående vackra utan också stora och massiva. Allt var väldigt gammalt och pittoreskt.

Resesällskapet var såklart alldeles enastående! Man borde verkligen åka oftare med bara kompisar istället för familjen. Då får man vara sig själv på ett annat sätt. På ett så där löjligt sätt som man var när man var yngre. Det var som att vi var små tonårsflickor igen. Skillnaden var väl att nu när vi faktiskt får köpa alkohol så behöver vi ju inte kasta i oss det vi får tag i så fort vi fått tag i det :)

Frida och George bor i ett sött litet hus i utkanten av Rom tillsammans med Georges familj. Värdparet var fantastiska och ställde upp på oss till tusen. Så att vi nästan fick skämmas när vi blev så bortskämda. De hade inte bara tagit ledigt från sina jobb utan vi blev dessutom skjutsade överallt i en minivan och bortskämda med supergenerösa frukostar som varade i timmar. På riktigt! Sen hinner man ju lätt se mer saker när man hänger på någon som hittar runt i staden. Då blir det ju direkt till platsen utan att irra runt så mycket. Inte helt fel med en italiensk talande liten miniguide i söta Frida. Åh så söt!

Maten var såklart helt makalös! Italiensk mat är verkligen nånting för mig. Vegetariska allternativ finns det gott om och skinkan är tunn, salt och god istället för fet som slemmig som jag hatar här hemma. Ost, pasta och pizza i mängder, vem skulle inte älska det?!! Pizzan var lätt den bästa nånsin. Vi åt nånting så spännande som apertvio(?) , en typ utan matretare innan maten. Massa ost, skinka och korv. Innan självaste middagen. Det är tydligen så man gör. Hur lyxigt känna det inte att äta före maten lixom....höjden av lyx kanske!!

Ska försöka få ut lite bilder och kanske berätta lite mer om vad vi har haft för oss senare. Men nu är det dags att återgå till verkligeheten på riktigt och bege sig ner till jobbet för ett arbetspass. Men åh så jag önskar att jag fick vara hemma och myyysa med familjen istället!!  Mysa är för övrigt ett ord som Sandrine har förbjudit oss att använda vilket gör det extra roligt att slänga in i typ alla meningar. Myyyysigt!

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0