SunWing hotell

NU har vi bokat ännu en resa. I Augusti drar vi till Mallis, Alcudia :) Får se om vi tycker lika bra om det som vi gjorde om Kreta, Makrigialos förra året.

Jag kan starkt rekomendera alla som reser med barn att åka till Vings stora Sunwing hotell! Vi har aldrig haft så mycket semester själva som när vi varit på de hotellen. Allting är anpassat för barnen vilket gör det enklare för föräldrarna. Barnklubben är alltid toppen med en massa aktiviteter så som skattjakt och prinsess/prins dag och kalas för Lollo och Bernie. Lollo och Bernie sen är ett genialiskt drag, som barnen älskar. En giraff och en björn som skuttar runt och underhåller barnen vid poolerna, på after beach party och minidisco på kvällen.
Tuva var även med på ett uppträdande (ministars) sista kvällen där hon mimade till Lollo och Bernie sången =)

Hotellen har dessutom en superbra barnbuffé med bara sån mat som barnen vill ha. Makaroner och krov, chickenbits och ris, hamburgare och pommes mm. Detta är dessutom gratos för alla barn så man behöver endast betala för oss vuxna. Vi har bokat maten i förväg och då är det så fiffigt att man får frukost och lunch alla dagar och sen middag 5 kvällar. Så  har man möjlighet att gå ut och käka på restaurang 2 kvällar. Det var så himla könt att ha maten på samma ställe och inte behöva springa runt och leta restaurang med trötta barn varje kväll.

Vi har även varit på Rhodos och Aiya Napa men hitills föredrar jag det hotellet på Kreta :D


Lollo, Ingela och Tuvisen på Kreta förra året


Kommentarer
Fung was there:

Åh man kan säg att detta är mina hemtrakter, jag bodde ju på Mallis en sommar förr - närmare bestämt mitt i Alcudia och inte så många gator från ert näste :) Dä ä gött där, ni kommer vara fisken i vattnet! (trivselmässigt)

2011-06-25 14:13:46
Rosita

Jag håller helt och hållet med dig! Som barnfamilj är det suveränt att bo på Sunwing Resort. Jag är övertygad om att ni kommer att stortrivas på Sunwing Alcudia. Vi har semestrat där fyra år. Sunwing på Rhodos har dock blivit en stor favorit hos oss.



Mitt resmålstips handlar bl. a om just Rhodos och Sunwing Kalithea, men framförallt hur min familj gillar att att semestra - oavsett om på Sunwing eller annat hotell. Vi älskar Sunwing, liksom vi älskar upplevelser. Sommarens resa kan beskrivas så här: "Tre resmål, tre veckor, tre barn (varav en bebis). Med tillägg "tre generationer" kom jag just på ;-)

Kika gärna in här för mitt resmålstips: http://blogg.mama.nu/rosita/2011/06/26/en-charter-svenssons-favoriter/

2011-06-27 10:34:48
URL: http://blogg.mama.nu/rosita/
Annika Granstedt

Goddag! vad kul dina poster verkar. kommer verkligen att läsa lite mer. (: Hoppas du har en trevlig dag (:

2011-07-01 12:41:23
URL: http://jade.se/paketresor



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0