Träning

Nu har jag börjat trängas med alla som gett i nyårslöfte att de ska träna mer, på Friskis och Svettis. Det var inget nyårlöfte för mig. Däremot hade jag inväntat att det skulle bli en ny period (1jan) så att jag kunde köpa ett fm kort. Det billigare alternativet. Idag körde jag det andra passet. Det första kändes ganska tugnt och träningsvärken dagen efter var inge rolig alls. Men dag 2 så kändes träningsvärken skön och idag kändes det riktigt skönt efter passet också. Jag gav mig på att springa på löpbandet idag. Tidigare har jag inte vågat för att jag varit rädd att ramla av eller helt enkelt se störtlöjlig ut. Men efter 10 minters rask ång idag hade jag spanat in tjejen brevid sm såg störtlöjlig ut, var på väg att ramla av och som bara orkade springa typ 30 sek medans hon hela tiden fipplade med farten på bandet, då kände jag mig redo. Jag kunde ju inte se värre ut än henne. Och det gick hur bra som helst. Kände mig riktigt lätt och 2km flög förbi. Det var minst tiotusen gånger lättare än 2 km i Hemlingbyspåret med mördarbacken! Jag hafde till och med kunnat springa längre men hade tidsbrist .Jag ska nog försöka köra 2 springningar till på 2 km och sen trappa upp. Börja lite lugnt. Skönt att ha kommit igång!!

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0