Vardagslyx

Jag insåg när jag stod och diskade kastruller efter maten idag att det var riktigt länge sedan jag lämnade kastrullerna några timmar eller hela natten(som det ofta blev) bara för att jag inte orkade ta rätt på dem just då. När jag tänker efter så är det sen jag skaffade städhjälp här hemma. Helt plötsligt så är sånna där små vardagsstädningar som jag hatade och inte orkade med förut, bara självklara och väldigt enkla att ta tag i nu. Det är ju inte direkt så att jag inte städar mer. Jag dammsugen varannan dag, diskar, lagar mat, plockar efter 2 barn, tvättar år 4 personer. Det duger allt för väl. Hur hann jag med förut? Eller ja det gjorde jag ju inte. Det ärju därför jag känner mig mycket gladare och då blir det mycket lättare med småsakerna också. Väl värda pengar!!

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0