Kaos

Som ni kanske märker så hinner jag inte uppdatera bloggen lika ofta som jag brukar. Det beror på att mitt liv verkar vara i nåt sorts kaos just nu, och min abarn löper amok. Kvällarna som jag brukar spendera ensam, i mysbyxor, i mörkret, med en serie eller facebook på datan, har senaste veckan spenderats med nån skrikande unge (i olika årldrar, dvs 4  eller snart 1 år) Och likaså nätterna. Igår kunde inte Tuva andas för hon fick sin första astma attack på 2 år och idag har Nellie ramlat och slagit sig så blodet rann ur munnen på henne (den historien tar vi i ett annat inlägg)
Tanken var iaf att jag skulle visa er middagen som Anso och jag skulle avnjuta till melodifestivalen i lördags.
Bättre sen än aldrig...


Förrätt
Sevissch (eller vad det nu heter. Mickans recept)

Varmrätt
Fläskfile med gröpepparsås och potatiskaka

Efterrätt
Lime och vanlijpannacotta

Tyvärr så blev det inte så fancy som man kanske kan tro med diverse olika händelser så som skrikande barn, potatiskakor som ramlar på plattan när de ska vändas, stekpannor som då smälter fast i skärbrädan, sås som kokar över i ungen, kött som blir klart 3 år före resterande rätt, som spelade in. Detta gjorde då att vi fick bränd, ovänd (om man inte räknar med då den låg på självaste stekplattan) potatiskaka med aptorrt helbränt kött och en sås med äcklig smak (som jag tror inte ens blev fel utan jag hade bara valt en äcklig smak från början helt enkelt) Men som tur var räddade förrätten och efterrätten kvällen så vi behövde iaf inte svälta.

Jag borde ju helt enkelt ha förstått att jag inte borde försöka mig på en 3 rätters med den veckan som jag knappt genomlevt vardagen som den är. Ska tänka på det nästa gång mitt liv är i kaos!


Kommentarer
Louise

ser jättegott ut alltihop!

2011-02-09 18:59:13



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0