Julhets

Nu har Julstressen startat på riktigt! Jag har jobbat min första av 10 dagar i sträck som jag ska jobba. Typ 8 på morgonen till mellan 20-22.00 på kvällen. Varje dag i 10 dagar.

Sen ska man infinna sig på julafton med ett glatt leende och sitt allra bästa julhumör. Lika jobbigt varje år.
Att det sen är så mycket att göra på jobbet att man inte får nån lunch, inte hinner dricka kaffe, inte hinner kissa och får vara glad om man hinner ta ett litet andetag då och då. DET gör inte saken bättre.

Nu så här på morgonkvisten när jag inser att det är 9 sånna här dagar kvar, känns det hopplöst och omöjligt. Mammas gamla jobbarkompis som jag brukar klippa har ringt ca 10ggr nu på morgonen för att få en klipptid. Jag orkar inte svara. Tar det ikväll...

Är det nån som bryr sig att min ljusa utväxt gör att jag ser flintskallig ut? JAG hinner då minsann inte bli fin i håret innan jul. Huvudsaken ät ju att alla andra hinner!

Hohoho merry christmas från julgrinchen!


Kommentarer
Lillgrichen 2

Jul e skit. Jag ser oxå flintskallig ut..eller gammal då min utväxr ser grå ut. Skiter man väl i. tar't efter nyår. Bit ihop kompis, snart är julen över...för den här gången

2011-12-16 12:07:36



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0