Träning och kost

Nu när jag kommit igång med springningen på riktigt har jag börjat fundera över vad jag stoppar i mig för nånting. Inte bara det att sluta äta en massa godis, det var tro det eller ej några veckor sedan jag gjorde det, men också det dagliga intaget av all sorts mat. Långt bak i huvdet lite luddigt hade jag för mig att en chokladkaka ska vara så många kalorier att det krävs 1 mils joggingtur för att väga upp. Det låter ju inte värt det kan man tycka. Jag har nu laddat hem en ny app till telefonen som mäter upp mitt kaloriintag. Inte för att gå ner i vikt, utan för att hålla min vikt. Det kändes faktiskt mycket lättare idag när jag hade den att gå efter. Shape up heter den. Den borde ni prova! Får se hur den funkar här framöver också. Nu blir det 150 situps innan sängen.

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0