Högskoleprovet

Jag hann med att träna på 3 testprov innan det var dags idag. Trött som en död drog jag dit och satt alldeles ensam utan en endaste vän i en skolbänk igen. Skrämmande. När jag dessutom kom dit med 2 kompisar som jag inte fick sitta med och alla andra verkade känna varandra kände jag mig sååå liten.

Jag hade trott innan att ordförståelsen, diagrammen och engelskan skulle vara mina bästa delar. Matten visste jag att jag skulle vara kass på. Och läsförståelsen tyckte jag va dryg.
Det visade sig att engelskan var mycket svårare än jag trott vilket gjorde mig nervig...aaahhh
Men nu när jag rättade provet här hemma känner jag mig ändå nöjd. Av 122 frågor fick jag 72 rätt. Helt OK tycker jag.
Jag hade ju sån himla tur att de tog bort delen med matten i eftersom det bara var ett test till nästa termins förnyade högskoleprov. Påminn mig om att jag aldrig ska skriva igen. För då kommer jag kanske få ett halvt rätt.

Inspirerad som jag blev klev jag in på studera.nu och anmälde mig till yrkeslärarprogrammet här i Gävle. Det är en utbildning som går på halvfart så man kan jobba lite samtidigt. i 3 år...aahh...vill jag verkligen det här? Jag vet ju att jag vill bli frisörlärare, men vill jag sitta i en skolbänk och ruttna?!! I så fall ska jag jobba så absolut mycket jag bara hinner och kan, annars dör jag nog!

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0