Sova på mage

När bebisar föds vill de på BB att man ska ha dem sovandes på rygg eller på sida pga risken för plötslig spädbarnsdöd. Usch jag ryser bara av att skriva ordet. Hugah! Men tyvärr så verkar det inte som att nån påpekade detta för mina 2 barn som båda 2 envisas med att sova på mage. Nellie som nu är hur rörlig som helst rullar direkt över på mage och grisar gärna ner anisktet i kudden eller madrassen så att jag är säker på att hon kommer att kvävas. Så fort jag flyttar henne och lägger henne på sida eller rygg sover hon dåligt och oroligt. Efter en ynka liten stund ger hon upp och rullar över på mage och sover då som en stock. Snacka om att skapa ett problem som inte borde behöva finnas där....sov på rygg unge för tusan gubbars!!! *ryar med handen*


Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0