Gåstol

Nellie gråter i stort sett aldrig. Inatt har hon vaknat ungefär var tionde minut och gallskrikit. Riktiga iiiltjut. Stackars liten. Tänker det komma nån tand nu eller är det ännu ett falskt alarm? Stackars mamman också som inte fick mer än 30 min sammanhängande sömn inatt. *snark* Är livrädd för att det är nånting hon har kommit på för att man ska ta upp henne så att hon får vakna mitt i natten. Man vet aldrig med små luriga bebisar... 

Tuvisen är ledig från dagis idag och Nellie är såklart överlycklig över detta. Hon avgudar sin storasyster. Om de är i samma rum stirrar Nellie på Tuva hela tiden. Så fort Tuva skrattar eller pratar eller rör sig utbrister Nellie i glada skratt och utrop. Tuva blir supersur på Nellie och tycker att hon är jobbig. Haha. Tuva är helt ointresserad av Nellie och vill helst att hon ska hålla sig ur vägen. Stackars liten =)

Fredrik och jag har pratat om hur jobbigt Tuva kommer tycka att det är så fort Nellie börjar kunna ta sig nånstans eftersom hon förmodligen kommer att vara som ett plåster på Tuva. Idag tog jag fram gåstolen. Och inte helt otippat började hon direkt att kuta efter Tuva. Just nu sitter Tuva i soffan helt omedveten(eftersom hon är så inne i ett avsnitt av Lazy town) om att hennes lillasyster står en halvmeter bort, så nära som gåstolen tillåter, och iaktar varenda liten förändring i Tuvas anisktsuttryck. Nellies lilla ansikte lyser av dyrkan. Hade jag haft en riktig system kamera inbillar jag mig att jag skulle kunna få detta på bild. Hur Tuva ser djupt koncentrerad ut när hon stirrar


Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0