Avundsjuka

Idag har jag haft stora problem med att hålla ett öga på Tuva som hela tiden vill ge sin lillasyster tjuvnyp. Usch det är hemskt! Jag hade försökt ställa in mig på att det kunde bli så här, men innerst inne hade jag ju ändå hoppats på att hon skulle vilja gulla och gosa med sin syster. Idag har hon knuffat henne. Sparkat undan hennes gåstol. Skuffat iväg henne när hon låg på golvet. Kört över hennes fingrar med sparkcykeln. Och hela tiden bråkat om att hon inte ville att hon skulle vara i samma rum som henne. Fy, jag tycker att det är superjobbigt. Kan hon inte bara tycka om henne?!! Eller åtminstonde återgå till att ignorera. Mitt i allt detta försöker jag att inte reagera, bara säga till henne att det är fel. Jag har en känsla av att ju större grej jag gör av det desta värre kommer det att bli. Det är helt klart avundsjuka det handlar om. Åååhhh....mina fina :S

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0